Definiowanie jakosci (wieloaspektowosc, wielowymiarowosc, podejscie kompleksowe i ZPJ)

Etapy rozwoju zarzadzania jakoscia (kontrola jakosci, sterowanie jakoscia, zapewnienie jakosci, ZPJ)

Podstawowe skladniki koncepcji ZPJ (TQM) – podejscie tradycyjne v. nowoczesne

Organizacja skupiona na kliencie (pierwsze kroki, segmentacja rynku, przeplyw informacji, analiza cyklu aktywnosci klienta, spirala jakosci)

Koncepcja klienta wewnetrznego i lancucha jakosci

Cykl poprawy PDCA i 14 zasad Deminga (kluczowe skladniki sukcesu)

Klasyfikacja kosztow jakosci (podejscie klasyczne i nowoczesne)

Podejscie procesowe w zarzadzaniu jakoscia (pojecie procesu i jego ogolny model transformacyjny)

Metody zarzadzania jakoscia (analiza pola sil, diagram Ishikawy, schemat przeplywow w procesie (mapa procesu))

Metoda QFD (funkcjonalne rozpisanie jakosci)

Metody analizy danych (rozklad czestosci (szereg rozdzielczy); histogram; analiza Pareto; proste statystyki opisowe; wykres skrzynkowy; wykres rozproszony)

Normy serii PN-ISO 9000 (struktura, wymagania i zakres stosowania)

warstwowa budowa systemu zarzadzania jakoscia (warstwy dokumentacji)